Behoefteonderzoek

Ondernemen met durf ≠ blind ondernemen

Een behoefteonderzoek, ook haalbaarheidsonderzoek of marktverkenningsonderzoek genoemd, brengt in kaart of er een (potentiële) markt is voor uw producten, diensten of ideeën. Het levert onder meer volgende inzichten:

 

  • Is er nood/interesse voor de diensten?
  • Wie zijn mijn potentiële kopers/afnemers?
  • Hoeveel is men bereid te betalen?
  • Wat zijn sterke en zwakke punten van mijn dienst, idee of product?
  • Wat is de kans van slagen? Hoe gaat de markt reageren?
  • Hoe kan ik – vergeleken met de concurrentie – het verschil maken?

Een behoefteonderzoek levert cruciale inzichten wanneer nieuwe producten of diensten in de markt worden gezet. Als u weet wat de noden en wensen zijn, dan kunt u uw producten of diensten hierop afstemmen.

Benieuwd naar onze aanpak?

Contact

Wilt u weten wat Public Minds
voor u en uw klanten kan betekenen?

Contacteer ons